11 Ekim 2009 Pazar

KROKANLI PASTAM



















Bu pastayı teyzemin isteğiyle pişirdim.Pastanın içeriğini tam benim sevdiğim gibi bol çikolatalı yaptım.Pastanın keki Pastacı Burcu' nun antep fıstıklı kekinden uyarlama.Pastanın içine bol çikolatalı ganaj ve fıstıklı krokan koydum.Teyzem o günden beri''' bir daha pasta istiyorum'' der durur.Sizde benim gibi çikolata aşığıysanız bu pastayı çok seversiniz.

PASTANIN KEKİ
5 yumurta
1 çay fincanı şeker
95 gr tereyağı
1 çay fincanı un+2 çorba kaşığı un
1 tutam tuz
1 su bardağı antep fıstığı tozu

YAPILIŞI

Öncelik olarak yumurtaların akını ve sarısını birbirinden ayırın.Yumurta akını şekerle ve tuzla beraber yaklaşık 10 dakika çırpın.Yumurta sarılarını da ekleyip beyazlaşıncaya kadar çırpın.Ayrı bir kapta karıştırdığımız un ve fıstığı karışıma azar azar ekleyin.Bu işlemi mikserle değil tahta bir kaşıkla yapın ki karışım sönmesin.En son olarak erittiğimiz tereyağını ekleyelim ve yavaşça karıştıralım.Karışımı önceden yağlayıp altına yağlı kağıt serdiğimiz kalıba dökelim.Önceden ısıtılmış 150 derecede yaklaşık 30 dakika daha sonra 180 derecede yaklaşık 20 dakika pişirelim.Kürdan testi yaparak da pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.

ÇİKOLATALI GANAJ YAPIMI

200 gr bitter çikolata
200 gr krema
Kremayı ocakta ısıtıp çikolataları içine atıp eritiyoruz.Sürekli karıştırarak karışımın ılımasını sağlıyoruz.Ganajı buzdolabında iyice soğuyana kadar bekletiyoruz.Mikserin hızlı ayarında krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.

KROKAN YAPIMI

250 gr şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu
250 gr iç fıstık

Öncelikle tezgahı yağlıyoruz.Ufak bir tencerede şeker,limon suyunu karıştırıyoruz.Renk değiştirmeye başlayınca fıstıkları ekliyoruz.Karamel rengini alınca tezgahın üzerine döküyoruz.Anında sertleşecektir zaten.Parçalamak için merdane kullanabilirsiniz.
Pandispanyanızı ikiye yada üçe bölebilirsiniz arzunuza kalmış.Bölme işlemini rahat yapabilmek için keki bir gün önceden hazırlamanız daha iyi olur.Keki ıslatmak için ben çikolata aromalı süt kullandım.Kekin arasına ganajı sürüp istediğiniz kadar krokan koyabilirsiniz.Sıvamak içinde ganaj kullandım üstünü de krokanla süsledim.Süsleme tamamen tercih meselesi tabi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder